Hej Jane,
tack för svar. Men du menar alltså på fullaste allvar att flickföräldrarna efterfrågar tajtare och därmed obekvämare passform til sina barn, kortare ärmar på till synes långärmade tröjor och, som debatten har handlat om senaste dagarna, olika cl-storlekar beroende på kön?
Sen skulle jag vilja att du förtydligar vad du menar med att "plaggen är dessutom märkta på samma sätt oavsett om de är planerade till flick eller pojk, vilket innebär att man är fri att välja", för jag förstår inte vad det betyder.
Och så vill jag givetvis fortfarande ha svar på min fråga angående hur ni tänker när ni väljer att låta Lilla My inta en flirtigt poserande pose på flicktröjan, medan Stinky bara står och ser tuff ut på pojktröjan (det är ju ingen engångshändelse direkt, att låta flickorna ha nåt gulligt passivt på kläderna, medan pojkarna får nåt mer actionbaserat tryck, därför är jag intresserad av er policy kring detta).

Ser fram emot ert svar.

Vänliga hälsningar från Opinionsbildaren