onsdag 13 september 2006

Killband killband killband



Datum:
Tue, 8 Aug 2006 17:23:58
Från: opinionsbildare@yahoo.se
Ämne: Where the action is?
Till: telia(@)telia.se, joel(@)luger.se, info(@)ema.se

Hej Telia, Luger och Ema Telstar,

ni som anordnat turnén “Where the action is”. Fyra band drar Sverige runt sommaren 2006, fyra killband. Men var är brudarna?
Jag hade givetvis inte förväntat mig att turnén skulle domineras av kvinnliga musiker, eftersom det inte är särskilt vanligt i musiksverige. Inte heller trodde jag att det skulle vara 50/50. Även om jag och många andra hade tyckt det varit kul.
Men ett av fyra band då? Eller så kunde ett av de fyra banden varit ett blandband med en tjej-trummis eller tjej-basist eller sång-tjej? Fast ni kanske inte tycker att det är nån action på tjejer? Eller vad är grejen?
Sorgligast av allt är ändå att ni har lokala band på scenen i varenda spelstad. Och vi ändå inte får höra en enda tjej spela.
54 killar. Och 0 tjejer. Tyckte ni det blev tillräckligt tjejigt med rosa affischer, eller?

Hälsningar
Opinionsbildaren

------------------------------------------------------------------------

Datum: Mon, 21 Aug 2006 20:49:49
Från: opinionsbildare@yahoo.se
Ämne: Hallå, nån där?
Till: telia(@)telia.se, joel(@)luger.se, info(@)ema.se

Hej igen Telia, Luger och Ema,

för ett par veckor sen skrev jag till er angående "where the action is-turnén" och frågade varför inga tjejer fick vara med. Ni kanske var ute på turnén då eftersom ni inte har svarat än? Nu har jag i alla fall sett att turnén är slut och väntar med spänning på era svar.

vänliga hälsningar från Opinionsbildaren

PS: Om du mot förmodan inte kan svara på frågan, var snäll och vidarebefodra mina mail till en person på ditt företag som kan det.

------------------------------------------------------------------------

Ämne: RE: Hallå, nån där?
Datum: Tue, 22 Aug 2006 12:22:32
Från: joel(@)luger.se
Till: opinionsbildare@yahoo.se

Hej,

Ja sorry jag missade ditt mail. Men nu är jag tillbaka på jobbet!

Angående din fråga:

Ingen på Luger har tänkt på kön när turnén har bokats. Vi har tänkt på bra musik, och så har det varit skitsamma om det är kille eller tjej. Olyckligtvis så blev det inga tjejer med på turnén. På scen. Men om du kollar bakom och vid sidan så har det varit mycket tjejer inblandade. Det är bara att vi kan ju inte boka en akt/artist bara för att det är en tjej, kille, vit, mörkhyad, förståndshandikappad, mamma, pappa, ung eller gammal. Vi bokar MUSIK och inte personer.

Är det nåt särskilt band eller så som du hade i åtanke? Kom gärna på tips på "tjejband". Självklart tycker jag att det hade varit svinkul med fler tjejband!!

Mvh

Joel Borg
www.luger.se
www.wheretheactionis.se

------------------------------------------------------------------------

Datum: Sun, 27 Aug 2006 22:25:37
Från: opinionsbildare@yahoo.se
Ämne: SV: RE: Hallå, nån där?
Till: "Joel Borg"

Hej Joel,

det gläder mig att du säger att ingen tänkte på kön när ni bokade turnén. För hade ni tänkt på att det var 54 snubbar och 0 tjejer bokade hoppas jag att det hade inneburit att ni funderat på om det var ett kul upplägg.
Jag föreslog inte att ni ska boka ett latinosband, en grupp svarta, ett gäng förståndhandikappade, några bögar eller andra minoritetsgupper till nästa turné. Men så vitt jag vet består halva befolkningen fortfarande av tjejer och är alltså ingen minoritetsgrupp. Mitt tips är att ni börjar tänka på det. För övrigt tycker jag att det är fullständigt ointressant hur många kvinnliga chaffisar, roddare och kockar ni hade.
Och nej, det var inget särskilt band jag tänkte på. Men du säger att du tycker att det varit svinkul med "fler tjejband"? Fler?

mvh
Opinionsbildaren

------------------------------------------------------------------------

Ämne: Svar WTAI
Datum: Wed, 6 Sep 2006 13:21:05
Från: Mats.Alpberg(@)teliasonera.com
Till: opinionsbildare@yahoo.se

Du hade en fråga som nu har kommit på mitt bord. Du undrade varför inga tjejer var med på Where The Action turnén som vi sponsrade.

Vi på Telia sa ja till att sponsra turnén redan i vintras men vi har ingen möjlighet att påverka artistval. Varför vi gick med var att målgruppen på besökarna var rätt för oss. Både killar och tjejer som gillar rock. Givetvis hade det varit kul med ett tjejrockband också, men det var det inte i WTAI i år. Däremot sponsrade vi en annan sommarturné där Jill Johnsson var med…..

Med vänlig hälsning M
Mats Alpberg
Head Of Music Activities
Marketing - Consumer Segment

------------------------------------------------------------------------

Datum: Tue, 12 Sep 2006 10:28:31
Från: opinionsbildare@yahoo.se
Ämne: where the action is? - igen.
Till: info@ema.se

Hej Ema.
Nu är det tredje gången jag skriver till er angående "Where the action is". Jag undrar fortfarande varför det inte fanns en enda tjej med bland de 54 killar som stod på scenen under turnén. Luger och Telia har i alla fall svarat, även om de inte hade något särskilt klyftigt att säga.

Ser fortfarande fram emot ert svar.

Hälsningar
Opinionsbildaren

------------------------------------------------------------------------

Inget svar från Ema.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar