onsdag 13 september 2006

Sveriges skönaste män.



Datum:
Tue, 12 Sep 2006 11:33:38
Från: opinionsbildare@yahoo.se
Ämne: OBS! Vidarebefodra till Filip & Fredrik, tack.
Till: info@kanal5.se

Hallå där Filip & Fredrik.

Hur kommer det sig att ert program på tv heter "Sveriges skönaste människor", när 20 av de 21 sköna personer som medverkat hittills är män? Varför inte kalla programmet "Sveriges skönaste män"?
Är det så att ni bara är intresserade av att träffa sköna karlar tycker jag inte ni ska hymla med det; döp om programmet bara. Men är det så att ni glömt att sköna människor också kan vara kvinnor är det förstås värre.
Tre geografiska områden har betats av, fyra återstår. Mitt tips är att ni antingen rotar fram sisådär en 20 kvinnor till de återstånde programmen, alternativt byter namn. Det blir så tröttsamt gubbigt annars."Människor" omfattar trots allt både män OCH kvinnor.

Om ni redan från början planerat att lyfta fram 20 kvinnor och 1 man i de återstående programmen tar jag tillbaka allt.

Ser fram emot ert svar.

vänliga hälsningar
Opinionsbildaren

--------------------------------------------------------------------------------

Datum: Tue, 12 Sep 2006 19:25:15
Ämne: Vännen!
Från: "Fredrik Wikingsson"
Till: opinionsbildare@yahoo.se

Tack för ditt mail. Och tro INTE att vi inte är medvetna om detta.
Möjligen kan jag glädja dig med att det kommer med hela TVÅ kvinnor på måndag.
Annars så gäller bara en regel: vi träffar ca tio pers per landsdel och roligast vinner. Oftast blir det män vi träffar, kanske mest för att ca 90 procent av ALLA TIPS VI FÅTT från allmänheten handlar om män. Vad det beror på är föremål för en diskussion jag inte känner att jag riktigt bottnar i.

Men hoppas att du kan få ut NÅGOT av programmen i alla fall. Och glöm för GUDS skull inte mercedes brogren från program ett som enligt konstens alla regler är kvinna.

Med hopp om en trevlig tisdagkväll.

Vänligen,

Fredrik Wikingsson

--------------------------------------------------------------------------------

Datum: Tue, 12 Sep 2006 20:13:55
Ämne: FW: Vännen!
Från: "Fredrik Wikingsson"
Till: opinionsbildare@yahoo.se

Men vad håller jag PÅ med? Jag glömde HELT bort eremit-doris! Det blir alltså TRE kvinnor på måndag!

Kan man... TÄNKA!

må prima!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar